معاون ساخت و توسعه راهآهن نیز در این نشست با اشاره اینکه در راههای استان اصفهان سه برابر میانگین کشور بار و مسافر جابجا می شود گفت : جابجایی این میزان بار در سه هزار کیلومتر راه این استان انجام می شود که نیاز به بازسازی و روکش آسفالت دارد.
مسعود نصر آزادانی با اشاره به مسیر ریلی اصفهان ـ شیراز گفت: راهآهن اصفهان شیراز تاکنون 85درصد پیشرفت داشته است
وی افزود :برای تکمیل طرح و نصب علائم ایمنی به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
نصرآزادانی همچنین به طرح عمرانی احداث راهآهن اصفهان ـ شهرکرد ـ ازنا اشاره کرد و گفت: باید برای تکمیل این خطوط ریلی ردیف بودجهای در سال پیشبینی شود.
مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان نیز گفت: برای تکمیل و بهره برداری طرح قطار سریع السیر اصفهان-تهران به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
محمودزاده افزود: عملیات اجرایی خط آهن سریعالسیر قم- اصفهان به طول 240کیلومتر از ابتدای سال 1386 آغاز شده بود.
وی گفت : مسیر راهآهن از شهرهای قم، نیزار، دلیجان، قرقچی، میمه، مورچه خورت گذشته و به اصفهان میرسد.
مدیرکل راه شهرسازی استان اصفهان کاهش زمان سفر از 4 تا 5 ساعت به کمتر از 2 ساعت و ظرفیت جابجایی 35میلیون مسافر و 10 میلیون تن بار از این ویژگیهای این طرح عمرانی است.