عباس آخوندی با اشاره به اینکه اصلی ترین بحث،
کارایی فرایندهای انجام ماموریت در سازمان ها و شرکت های تابعه است، اظهار کرد: در
طرح مدیریت ارتباط با شهروندان شبکه ای ایجاد شده است که مرحله به مرحله فرایندها
دیده شده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: افزایش رضایت شهروندان
مهمترین نتیجه ای است که از بازنگری فرایند ها انجام امور باید به دست آید. همچنین
فرایندها از منظر کارایی برای شهروندان باید بازنگری شود.
وی تاکید کرد: یکی از محورهای اصلی ارتباط با
شهروندان از طریق فناوری اطلاعات است که باید یکپارچگی بین فرایندها و استفاده از
فناوری اطلاعات دیده شود. آخوندی اظهار کرد: بهره وری به معنای رضایتمندی و رفاه
شهروندان است و باید در مدیریت ارتباط با شهروندان این موضوع لحاظ و باید در این
سیستم امکان دسترسی به اطلاعات مشترک فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ایجاد نظام
حاکمیت و یکپارچگی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: اصلی ترین ماهیت تحول در
یکپارچگی، تولید اطلاعات با محوریت انسان از جمله شهروندان و مدیران و اعضای جامعه
است. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا وقتی که رفتار سازمانی ما تغییر نکند
یکپارچگی صورت نمی گیرد و یکپارچگی باید با فرایند تدریجی استقرار و شکل
بگیرد.