ثبت نام
|
ورود
English
امروز
يکشنبه 1403.10.2
Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مهندسی و مدیریت ساخت
اصول و مدیریت ساخت
اصول و مقررات پیمان
مدیریت ماشین آلات
روش های ساخت
مهندسی ارزش
مدیریت پروژه
تکنولوژی بتن
مصالح ساختمانی
مدیریت مالی پروژه
ایمنی، بهداشت و محیط زیست
مدیریت کارگاه
کاربرد رایانه در مهندسی
سایر مباحث مدیریت
مهندسی عمران و معماری
علم مهندسی عمران
مطالب حرفه ای و صنفی
معماری و شهرسازی
راه و ترابری
حمل و نقل
سازه و زلزله
ژئوتکنیک
مدیریت منابع آب
سایر مباحث مهندسی
امور دانشجویان و اعضا
عضویت در سایت
دریافت فایل
دانشجویان من
سایر دانشجویان
امور تحصیلی
ارسال مطلب به سایت
همکاری با من
اخبار و اطلاعیه ها
اخبار دانشگاهی
اخبار صنفی و حرفه ای
اطلاعیه ها
سایر خبرها
یک دیدگاه، یک چشم انداز
مطالب خواندنی
معرفی افراد موفق
نگاهی به آینده
اندیشگاه
نوشته های من
پیوند ها
پیوندهای علمی
پیوند های حرفه ای
سایر پیوندها
درباره من
معرفی
علاقه مندی ها
دیدگاه ها
زمینه های تحقیقاتی
فعالیت های حرفه ای
مقالات و آثار علمی
تماس با من
راه و ترابری
جزئیات اختصاص یارانه از محل کاهش مصرف سوخت در بخش ریلی
مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به جزئیات اختصاص یارانه از محل کاهش مصرف سوخت در بخش ریلی، گفت: شرایط مناسبی برای افرادی که واگنهای جدید وارد کنند و یا افزایش حمل بار و مسافر داشته باشند، دیده شده است
.
به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی در شانزدهمین همایش حمل و نقل ریلی با بیان اینکه امروز از بالاترین رتبه کشور تجهیز و توسعه حمل و نقل ریلی را می شنویم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بازدیدی که از شرکت مپنا داشتند، اعلام کردند که باید حمل و نقل بار به راه آهن منتقل شود که این بیان مشخص ایشان نشانگر عمق تفکر در خصوص توسعه ریل است
.
وی با بیان اینکه چندی بعد از این بازدید ایشان در دیدار خصوصی با وزیر راه و شهرسازی که جلسه را درباره توسعه حمل و نقل ریلی صحبت کردند که بخش زیادی از این جلسه به حمل و نقل ریلی اختصاص داشت، افزود: همچنین رئیس جمهور هم اعلام میکند که یکی از دغدغه های روزانه من حمل و نقل ریلی است و در جمع مجلس و دولت هم اشاره شد که امسال بودجه حمل و نقل ریلی را سر و سامان می بخشیم؛ مانند سال گذشته که موضوع سلامت در بودجه حل و فصل شد، بنابراین می بینیم که حمل و نقل ریلی را همپایه سلامت مورد توجه قرار می دهند
.
مدیرعامل شرکت راهآهن ادامه داد: دولت و مجلس در اقدامی مشترک امسال رقم یکهزار و
۵۰۰
میلیارد تومان از محل عایدات گمرک به حمل و نقل ریلی اختصاص دادند که بخشی از آن تاکنون پرداخت شده است
.
پورسیدآقایی با اشاره به دو خطه کردن خطوط راه آهن و برقی کردن مسیر تهران- مشهد، گفت: تا چند سال آینده مشکل ترافیک را در خصوص موجود کشور برطرف می کنیم
.
وی درباره تصویب بند (ق) در قانون بودجه، اظهار داشت:مجموع صرفهجویی سوخت در راه آهن موجب شده است که شرکت نفت موافقت کند تا صرفهجویی حاصل از سوخت ریلی به حمل و نقل ریلی درون و برون شهری اختصاص پیدا کند
.
مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد:
۷.۵
میلیارد دلار مصوب شد که تا سال
۱۴۰۳
به راه آهن پرداخت شود، همچنین در بخش بار به ازای هر تن- کیلومتر حمل بار دو سنت دلار با رقم ارزی به راه آهن پرداخت شود
.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همچنین یک سنت دلار به ازای هر نفر- مسافر پرداخت می شود، ادامه داد: البته این ارقام به ازای افزایش حمل بار و مسافر است
.
پورسیدآقایی با اشاره به بخش مترو، گفت: به ازای هر نفر-مسافر،
۱۲
سنت دلار از سال آینده به متروهای کشور توسط شرکت نفت پرداخت میشود
.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه
۲۰
درصد از رقم صرفهجویی سوخت معادل
۱۰۰
ریال به ازای هر تن- کیلومتر به افرادی که واگن جدید وارد می کنند، پرداخت می شود، خاطر نشان کرد:
۱۰۰
ریال هم به واردکنندگان لوکوموتیو به ازای هر تن
-
کیلومتر پرداخت میشود
.
وی با بیان اینکه
۳۰
ریال هم به توسعه زیرساخت ها و سرمایهگذاران به ازای هر تن- کیلومتر پرداخت می شود، بیان کرد: در دوران فعالیت یک واگن از ابتدای بهرهبرداری تا انتهای
۱۴۰۳
، هر تن- کیلومتر
۱۰۰
ریال به واگندار و لوکوموتیودار پرداخت میشود
.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یک سنت صرفه جویی معادل
۲۶۵
ریال از محل صرفهجویی سوخت تا سال
۱۴۰۳
به سرمایهگذارانی که ناوگان جدید در بخش مسافری وارد کنند، داده می شود، تصریح کرد: هر قطار مسافری که در سال
۵۰۰
هزار کیلومتر حرکت کند، با اختصاص این رقم در کمتر از
۶
سال پولی که بابت خرید پرداخت کرده را پس می گیرد
.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه دیدگاه کلی دولت این است که در بخش زیربنا، بودجه های مناسبی را اختصاص دهد، بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم به ازای هر واگن باری جدید تا
۳.۵
سال حق دسترسی را صفر کنیم که این رقم برای هر واگن
۱۱۰
میلیون تومان میشود
.
مدیرعامل شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه آنچه ما به عنوان دولت انتظار داشتیم در حال تحقق است، اظهار داشت: امروز لایحه ای را به مجلس فرستاده بودیم که متاسفانه کلیات قانون تصویب نشد، اما به طور حتم در قوانین دیگر دوباره این لایحه را مطرح میکنیم
.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این لایحه آمده که بخش مهمی از وجوه صندوق توسعه ملی در بخش معیانات گازی به بخش ریلی اختصاص یابد
.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی انسانی متخصص در راه آهن مواجه هستیم، گفت: ما به ازای هر کیلومتر خط کمتر از یک نفر نیروی متخصص داریم که پایین تر از نرم جهانی است
.
وی با اشاره به اینکه باید افراد متخصص با هوش کافی وارد شبکه راه آهن شوند، اظهار داشت: تکالیف عقب افتاده ای در بازسازی خطوط راه آهن داریم که مهمترین آن محور جنوب است
.
وی با بیان اینکه
۶۰
سال قبل ریل و تراوس این محور عوض شده است، گفت:زیرسازی و بالاس این محور مربوط به سال
۱۳۱۶
است بنابراین خط نیاز به بازسازی دارد به همین جهت تاکنون
۲
بلاک از این مسیر بازسازی شده و تا پایان امسال حداقل بلاک دیگر نوسازی می شود
.
مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه همزمان مذاکراتی را با پیمانکاران خارجی برای بازسازی این خط داریم، اظهارداشت: در محور شمال کشور هم در بخش های نزدیک گرگان نیاز به بازسازی داریم زیرا تراوس های چوبی این محور مربوط به
۵۰
سال پیش است و پیچ های آن با دست باز می شود
.
وی افزود: در بخش علایم و تجهیزات الکترونیکی هم عقب هستیم به طوری که مسیر کرمان-زاهدان که در دولت گذشته تحویل راه آهن شد نواقص بسیاری دارد و به درستی قابل بهره برداری نیست
.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه
ATC
مسیر تهران-مشهد هم عملیاتی شده است، افزود: در محور جنوب و مسیر بافق-بندرعباس هم اجرای تجهیزات الکترونیکی شروع شده است
.
وی با اشاره به اینکه برقی کردن مسیر تهران-مشهد و افزایش سرعت به
۲۰۰
کیلومتر در دستور کار است، گفت: خط اعتباری و تمامی مجوزهای این پروژه گرفته شده است و ما منتظر فاینانس چین هستیم که تا پایان سال جاری حل می شود
آرشيو مطالب...
نام:
ایمیل:
نظرات:
Copyright 2012
تعداد کاربران:
40