ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نگاهی به آینده

آینده‌ بشر از نظر استفن هاوکینگ چگونه خواهد بود؟
ریسک زندگی روی زمین روز‌به‌روز در حال افزایش است. عواملی مانند گرم شدن کره زمین، جنگ هسته‌ای، بیماری‌ها و خطرات دیگر، ریسک زندگی روی زمین را بیشتر می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر بشر به فضا نرود، آینده‌ای پیش رو نخواهد داشت.
آفتاب- سرویس علم و فناوری: استفن هاوکینگ بزرگترین دانشمند حال حاضر جهان در جدیدترین اظهارنظر خود، عنوان کرده که زندگی روی زمین به قدری خطرناک شده است که طی سالیان آینده انسان‌ها روی زمین هیچ آینده‌ای نخواهند داشت.

به گزارش آفتاب به نقل از گاردین، استفان هاوکینگ دانشمند علم فیزیک و کیهان‌شناس، معتقد است که فرستادن ربات‌ها به فضا ارزان‌تر است و می‌تواند اطلاعات علمی بیشتری را برای ما بدست بیاورد. اما به همان اندازه آن‌ها از تصورات عمومی بی‌بهره هستند و نمی‌توانند نژاد بشر را در فضا گسترش دهند که من عقیده دارم گسترش نژاد بشر در فضا باید استراتژی درازمدت ما باشد. اگر بنا باشد نژاد بشر میلیون‌ها سال دیگر زندگی کند، باید امروز ما به جایی برویم که تا به حال کسی نرفته است. ریسک زندگی روی زمین روز‌به‌روز در حال افزایش است. عواملی مانند گرم شدن کره زمین، جنگ هسته‌ای، بیماری‌ها و خطرات دیگر، ریسک زندگی روی زمین را بیشتر می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر بشر به فضا نرود، آینده‌ای پیش رو نخواهد داشت.

تیم پیک، فضا نورد نیز می‌گوید: برای ما روی زمین هیچ آینده‌ای وجود ندارد. اگر ما به عنوان بشر زنده بمانیم، ما مجبور خواهیم شد که سیاره را ترک کنیم. اکنون ما از این موضوع فاصله داریم اما نباید دست روی دست بگذاریم. از همین حالا ما باید منابع دیگر جهان را کشف کنیم. برای من این بیمه‌نامه است. من از اکتشاف صحبت می‌کنم. این در غریزه و روح و روان ما است که تمایل به اکتشاف و از میان برداشتن مرزها داریم و در فکر برداشتن قدم‌های بعدی هستیم.

تیم پیک قرار است نوامبر سال آینده به فضا سفر کند.

جیمز ون آلن، دانشمند هوا و فضا هم معتقد است: تنها عده‌ی کمی از ۶ میلیارد انسان ساکن روی زمین، در سفرهای فضائی مشارکت می‌کنند. مابقی آن‌ها ماجراجوئی وکالتی را ترجیح می‌دهند! در پایان روز از خودم می‌پرسم آیا تعهد ملی بزرگ استعدادهای تکنیکی برای سفر انسان به فضا و ظرفیت همیشه حاضر برای از دست دادن زندگی با ارزش انسان موجه است؟


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48