ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.11 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل

ارائــۀ برنامه‌های تلفن هوشمند مبتنی بر ترافیک
حاصل مشارکت: ارائــۀ برنامه‌های تلفن هوشمند مبتنی بر ترافیک
یک مشارکت راهبردی بر روی فناوری تلفن همراه تمرکز کرده تا افراد و خودروها را با خدمات و اطلاعات ترافیک لحظه‌ به لحظه به یکدیگر مرتبط سازد و آنها این اطلاعات را در اصطلاحاً «شهرهای هوشمندتر» به کار گیرند. اطلاعات لحظه‌ای ترافیک و زمان سفرِ «اینریکس» که برای نخستین بار روی ساعت و تلفن همراه هوشمند سامسونگ ارائه می‌شود چندین برنامه و خدمت جدید را تغذیه می‌کند؛این برنامه‌ها بدین منظور طراحی شده‌اند که رانندگان در سوخت و زمان صرفه‌جویی کنند و دچار درماندگي نگردند.

حاصل این مشارکت عرضۀ «حالت خودرو» یا Car Mode است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تلفن خود را روی حالت رابط کاربریِ مناسب رانندگی تنظیم کنند؛ این حالت از فرمان‌های صوتی استفاده می‌کند و دارای دکمه‌ها و فونت‌های بزرگتر و مشخص‌تر بوده، کسب اطلاعات ترافیک، برقراری تماس تلفنی، گوش دادن به پیام‌ها و موسیقی در حالت خودرو را آسان‌تر می‌نماید.

حالت خودرو نقشه‌های لحظه به لحظۀ ترافیک را فراهم می‌آورد که بهترین مسیر، زمان سفر و زمان تخمینیِ رسیدن به خانه یا محل کار را نشان می‌دهد. حالت خودرو که شرایط مسیر را مرتباً چک می‌کند در مدت زمانی کافی هشدارهای صوتی‌ای هم دربارۀ تصادفات یا دیگر رویدادها به راننده می‌دهد تا از تأخیر جلوگیری شود و همچنین اطلاعات لحظه به لحظه‌ای هم در اختیار راننده می‌گذارد تا نزدیک‌ترین پارکینگ کنار جاده‌ای و ارزان‌ترین محل برای سوختگیریِ مجدد را پیدا کنند.

ابزارک جدید سامسونگ به نام «My Places» این امکان را در اختیار دارندگان تلفن‌های Galaxy Note 4 و Note Edge می‌گذارد که با استفاده از گزینۀ Glance and go (به معنای نگاه مختصر و حرکت) بتوانند بهترین مسیر، زمان سفر، و مدت زمانِ رسیدن از موقعیتِ کنونی‌شان به مقصد را به دست آورند. ساعت هوشمند Gear S سامسونگ اکنون برنامۀ Inrix XD Traffic را در خود جای داده تا به کاربران اجازه دهد هشدار آغاز سفر را در مورد مکان‌های ذخیره‌شده روی این برنامه دریافت کنند، بدین صورت که بهترین زمان برای آغاز سفر و نیز زمان سفر مورد انتظار در ترافیک در طول سفر را به آنان اعلام می‌کند.

برنامۀ «Morning!» آلارم هوشمند کاربران را از خواب بیدار می‌کند و اطلاعاتی دربارۀ آب و هوا، شرایط ترافیک تا محل کار، قرارهای آن روز، و ایمیل‌های خوانده‌نشده به آنها می‌دهد. اینریکس کمک می‌کند که این برنامه هر صبح بتواند روزِ افراد را با اطلاع از زمان حرکت و زمان سفر در ترافیک به سوی محل کار آغاز کند و همچنین آنها را از تصادفات و دیگر موضوعاتی که ممکن است موجب تأخیر گردد آگاه نماید.

«جان مارون»، معاون بازاریابیِ اینریکس، می‌گوید: «ما در کنار سامسونگ داریم نحوۀ مسیریابیِ میلیون‌ها راننده را متحول می‌سازیم. ما با مرتبط ساختنِ راننده‌ها از طریق مشتریان و شُـرکایی همچون سامسونگ نه تنها مسیریابی را برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ آسان‌تر می‌کنیم، بلکه یک اثر شبکه‌ای ایجاد می‌کنیم که موجب می‌گردد جاده‌های ما برای همــۀ رانندگان ایمن‌تر شود».
۱۳ نوامبر ۲۰۱۴

منبع:
http://www.inrix.com/press/inrix-partners-samsung-deliver-traffic-powered-mobile-applications-connected-car



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44