ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.8 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل

فناوری جدید خودروهای الکتریکی هیبریدی تحت مدیریت انرژی و آسایش برای ساختمان هوشمند

چکیده مقاله: "جمع آوری خودروهای الکتریکی هیبریدی تحت مدیریت انرژی و آسایش برای ساختمان هوشمند"

“Integration of plug- in hybrid electric rehicles into energy and comfort management for smart building”

Zhu wang, Lingfeng wang…

ترجمه: ناصر صامتی          درس: ساختمانهای هوشمند        استاد: جناب آقای دکتر روانشادنیا

ساختمانهای هوشمند و خودروهای برقی هیبریدی (PHEV ) دو فناوری وابسته به هم هستند.

جمع آوری این دو فناوری مهندسی موجب پیشرفت در صرفه جویی مصرف انرژی و مدیریت آسایش و انرژی ساختمانها می گردد. هدف کلی کنترل در ساختمانهای هوشمند بالا بردن حداکثری آسایش کاربران با حداقل مصرف انرژی می باشد. در این مقاله، فناوری چند عملکردی در ترکیب با بهینه سازی گروه ذرات (PSO )، برای چالش کنترل ساختمان پیشنهاد می گردد. تعدادی مناسبی از PHEV ها، برای امکان ایجاد ظرفیت انرژی جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از وارد آمدن شوک جریان انرژی به ساختمان، از مدار خارج می شوند.

در این مقاله مطالعات موردی و نتیجه گیری شبیه سازی شده ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است. معمولاً سه عامل اصلی آسایش دمایی، بصری و کیفیت هوای داخل ساختمان، کیفیت زندگی در محیط داخلی ساختمان را تعیین می کنند. دما، میزان روشنایی و گاز  سه مشخصه اصلی برای آسایش دمایی، بصری و کیفیت هوا تلقی می شوند. سیستمهای کمکی سرمایش و گرمایش، سیستم روشنایی الکتریکی و سیستم تهویه مطبوع جهت کنترل فیزیکی محیط داخل ساختمان بکار می روند. در هر لحظه کنترل های پیشگویانه، فازی و PID پیشرفته برای اداره محیط درون ساختمان و مصرف انرژی، بکار رفته است. قبل از آن تعدادی مطالعه موردی از مدیریت آسایش و انرژی در محیط داخلی ساختمانهای مختلف صورت گرفته است.

IEEE خودرویی هستند که حداقل 4kwh ذخیره برق دارند و می توانند از یک منبع انرژی خارجی برای ذخیره مجدد انرژی بهره ببرند و بدون مصرف بنزین تا حدود 17km مسافت را طی کنند (همانند PHEV ها).

برای مقایسه و نشان دادن مزیت خودروهای هیبریدی از نظر قیمت مصرف سوخت قیمت هر کیلووات ساعت برق در ایران بطور متوسط در سال 93، 1500 ریال می باشد که برای مسافت 17km ، 6000 ریال قیمت برق مصرفی خواهد بود در صورتیکه برای خودروهای کم مصرف بنزینی 2 لیتر بنزین یارانه ای 14000 ریال هزینه برآورد می شود. بنابراین یکی از راه حلهای حل مشکل آلودگی هوا و محیط زیست استفاده از این خودروها می باشد.

اما با این وجود استفاده گسترده از این خودروها می تواند شوکهایی به شبکه توزیع برق وارد نماید با استفاده از سیستم ارائه شده در این مقاله برای ساختمانهای هوشمند خودروهای هیبریدی همه بعنوان مصرف کننده انرژی و هم ذخیره کننده انرژی برای ساختمان هوشمند در مواقع حداکثر مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم به کاربران ساختمان امکان تعیین ارجحیّت را برای مصرف انرژی خواهد داد. استفاده از خودروهای هیبریدی هم به عنوان مصرف کننده انرژی و هم ذخیره کننده انرژی برای ساختمان می تواند با در نظر گرفتن قیمت بالای انرژی برق در زمان پیک مصرف، با استفاده از انرژی برق خودرو هیبریدی در این مواقع در ساختمان از نظر کاهش هزینه ها کمک قابل ملاحظه ای نماید.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44