ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل

پساتحریم فرصتی برای نو شدن ناوگان حمل و نقل
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی در گفت ‌و‌گو با صدای اقتصاد عنوان کرد:

پساتحریم فرصتی برای نو شدن ناوگان حمل و نقل

بخش حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی موقعیت‌هایی که ممکن است با لغو تحریم‌ها ایجاد می‌شود را از یک سال پیش مدنظر داشته است و حالا باید از فرصت پیش آمده استفاده کند

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی گفت: با لغو تحریم‌ها اولین کاری که باید انجام دهیم این است که عمر ناوگان حمل و نقل را پایین بیاوریم و پساتحریم فرصتی برای نو شدن ناوگان حمل و نقل از جمله ناوگان حمل و نقل دریایی است.

«حسن تیمورتاش» در گفت‌و گو با صدای اقتصاد اظهار کرد: به دلیل شرایط تحریم و نبود امکانات داخلی، عمر کشتی‌های تجاری در بخش خصوصی به حدود 22 تا 27 سال رسیده است، از این رو نوسازی ناوگان یکی از اولین اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پس از اضافه شدن کشتی‌های نفتکش جدید، بزرگ‌ترین ناوگان نفتکش جهان در اختیار ایران است، تصریح کرد: بخش حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی موقعیت‌هایی که ممکن است با لغو تحریم‌ها ایجاد شود را از یک سال پیش مدنظر داشته است و حالا باید از این فرصت برای توسعه خود استفاده کند.

تیمورتاش گفت: دولت برای حفظ منافع حمل و نقل دریایی خود، باید ثبت کشتی‌ها در مناطق آزاد را شروع کند چرا که کشتی‌های ثبت شده در این مناطق، می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: روند معافیت مالیاتی بهتر است اینگونه اجرا شود که مبلغ مالیات از مالکان کشتی دریافت و در صندوقی به عنوان فاند نگهداری شود‏. "fund"

تیمورتاش ادامه داد: بخشی از مبلغی که کشتی‌ها باید به عنوان مالیات بپردازند و در این صندوق نگهداری می‌شود، را می توان برای تربیت و آموزش نیروی متخصص در این حوزه صرف کرد و همچنین با نظارت متولیان مالیاتی و حمل و نقل کشور از باقیمانده آن نیز می‌توان برای نوسازی ناوگان بهره برد.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی افزود: با این کار هم مالیات پرداخت می‌شود، هم نوسازی نظام‌مند انجام می‌شود و هم نیروی متخصص مورد نیاز، که فعلا به شدت کمبود آن احساس می‌شود، تامین خواهد شد.

تیمورتاش توسعه زیرساخت‌های بندری را نیز ضروری دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار گیرد، لایروبی کانال‌های ورودی به بنادر و تجهیز بنادر است.

وی تاکید کرد: با توجه به ساخت و تردد کشتی‌های بزرگ، باید عمق کانال‌های ورودی بنادر را نیز افزایش دهیم.

وی گفت: در شرایط فعلی جرثقیل‌های دروازه‌ای موجود در بنادر ایران، برای پهنای کشتی‌های بزرگ و جدید کفایت نمی‌کنند و از این رو باید جرثقیل‌های جدیدی که پهنای بیش از17 متر را جوابگو هستند‏ خریداری شود تا کشتی‌های پرپهنا، که به‌تازگی ساخت آنها گسترش پیدا کرده است، مستقیما وارد بنادر کشور شوند.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46