ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
معماری و شهرسازی

نابسامانی مگامال های تهران
واکنش به حقیقت تجمع مراکز تجاری در چند منطقه خاص پایتخت به شکل پذیرش اشکال در شکل و شیوه سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی در حوزه مال‌سازی از سمت مدیران شهری بروز پیدا کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به تجمع مگامال (مجتمع‌های تجاری چندمنظوره) در چند منطقه شهر تهران عنوان کرد: سرمایه‌گذاران عمدتا متقاضی ساخت مراکز تجاری در شمال و غرب تهران هستند و در مناطق شرق و جنوب به دلیل رکود اقتصادی و وضعیت معیشت، تمایلی به ایجاد مراکز تجاری از سوی سرمایه‌گذار وجود ندارد. سه هفته پیش نیز مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفته بود که برج‌سازی‌های منطقه 22 منطبق بر اصول شهرسازی نیست و منجر به افزایش جمعیت‌پذیری این منطقه خواهد شد.

حالا ناصر امانی معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری اجازه ساخت چند مگامال در یک نقطه از شهر تهران را نمی‌دهد، اعلام کرد: در صدور مجوز‌های ساخت مراکز تجاری تلاش می‌کنیم نحوه توزیع این مراکز در سطح شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.او ادامه داد: بر اساس طرح تفصیلی پیش‌بینی شده است که 40 مرکز تجاری منطقه‌ای در سطح شهر تهران داشته باشیم که البته هنوز به این رقم نرسیده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا تاکید کرد: ساخت مگامال‌ها باید در مناطق مختلف شهر تهران باشد و توزیع متعادلی داشته باشد. تلاش شهرداری بر این است که ساخت مراکز تجاری توزیع مناسبی در سطح شهر تهران داشته باشد و تنها محدود به نقاط شمال یاغرب شهر نشود. وی خاطرنشان کرد: شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار علاقه‌مند برای ساخت مجتمع تجاری در مناطق جنوبی و مناطق غیربرخوردار شهر تهران است و از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند و حاضر به ارائه تسهیلات در این زمینه است



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48