ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نگاهی به آینده

همه پیش بینی های بازار مسکن سال 1396 از آذر ماه 95 تا تیرماه 96
 
 
تاریخ پیش بینی
نام و نام خانوادگی سِمت نظر





تیر ماه 96
حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشور شاهد رونق بازار مسکن در نیمه دوم هستیم و البته این رونق ناگهانی و شتاب دار نخواهد بود.
تیر ماه 96
علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن طبق اعلام مرکز آمار ایران در سر شماری نفوس و مسکن، طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ واحدهای مسکونی خالی، با رشد ۵۸ درصدی از ۱٫۶۶ میلیون واحد به حدود ۲٫۵۸ میلیون واحد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است که این میزان از واحدهای مسکونی خالی در سال ۱۳۹۵ معادل با ۱۱ درصد از کل واحدهای مسکونی موجود در این سال است.
تیر ماه 96
مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس طبق گزارشات میدانی در حال حاضر قیمت‌های اجاره در بازار مسکن در بسیاری از مناطق بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته این در حالی است که برخی از مناطق تهران این رشد قیمتی به ۴۰ درصد نیز رسیده است.
تیر ماه 96
احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری وزیر اسبق راه و ترابری با بیان این که سندی به نام طرح جامع مسکن در کشور وجود ندارد پیش بینی کرد بازار مسکن امسال با شیب ملایم از رکود خارج می‌شود و خرید و فروش نسبت به سال قبل ۱۰ برابر می شود.
تیر ماه 96
مهدی روانشادینا عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تقویت بازار مصرفی مسکن و تعیین سقف برای نرخ سود بانکی دست سوداگران را از بازار مسکن کوتاه می کند
خرداد ماه 96
حسن محتشم رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران اواخر تیر ماه به دلیل اوج گرفتن فصل نقل و انتقالات تحولاتی در بازار مسکن به ویژه در بازار اجاره بها مواجه می‌شویم.
خرداد ماه 96
علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن رونق ملایمی در بازار معاملات مسکن انتظار می‌رود و به روال دولت یازدهم، در دولت دوازدهم نیز پیش‌بینی شوک‌های قیمتی در بازار معاملات مسکن منتفی است.
خرداد ماه 96
بیت الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن مشخص شدن نتیجه انتخابات ۲۹ اردیبهشت و تمدید دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، زمینه ساز نوعی ثبات در عرصه اقتصادی شد و به همین دلیل می توان امیدوار بود که در ۴ سال آینده سرمایه گذاری در بخش مسکن رشد بیشتری پیدا کند.
خرداد ماه 96
حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک کشور به احتمال زیاد در شش ماهه اول سال به دوران رونق نخواهیم رسید و در این مدت افزایش قیمت نیز نخواهیم داشت و با ثبات قیمت در نیمه نخست سال رو به رو هستیم.
خرداد ماه 96
محسن عدالت‌خواه کارشناس بازار مسکن اگر تا یکسال آینده شاهد بهبود شرایط اقتصادی در کشور باشیم می‌توان امید داشت تا شاهد تغییرات اساسی در وضعیت بازار مسکن نیز باشیم.
خرداد ماه 96
حسن محتشم رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران هنوز وارد دوره پیش‌رونق مسکن نشده‌ایم اما تصور می‌شود که تابستان امسال این اتفاق رخ دهد و رشد ۱۵ درصدی قیمت مسکن معقول و منطقی است.
خرداد ماه 96
حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه وشهرسازی آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 نشان می‌دهد رشد جمعیت آرام گرفته و مقدار مسکن خالی هم زیاد است، بنابراین در بخش مسکن گران‌قیمت ما افزایش قیمت آنچنانی نخواهیم داشت.
خرداد ماه 96
کامیار بیات ماکو کارشناس مسکن نابرابری در قیمت مسکن و توان مردم وجود دارد و کشور با یک مازاد تولید مسکن مواجه است. سرمایه زیادی در بخش مسکن حبس شده است، بنابراین اگر اقتصاد رونق بگیرد سرمایه‌های کلان حبس شده از مسکن خارج و به سمت سایر بخش‌های اقتصادی حرکت خواهد کرد.
اردیبهشت ماه 96
پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی بخش مسکن به تدریج در حال بازگشت به رونق غیرتورمی است، بیان داشت: نظام بانکی از سیاست‌های رونق بخشی مسکن حمایت می‌کند.
اردیبهشت ماه 96
حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی رونق یعنی پروانه‌های ساخت مسکن و مصرف سیمان و سایر مصالح باید به‌مانند آن زمان باشد اما در واقعیت تکرار آن اتفاقات در جامعه ‌نه‌تنها مطلوب نیست بلکه امکان‌پذیر هم نیست.
اردیبهشت ماه 96
مهدی سلطان محمدی کارشناس مسکن با کاهش صدور پروانه ساخت و ساز و بهتر تحلیل و پیش بینی شرایط مسکن در سال 96 شدن شرایط پرداخت تسهیلات خرید مسکن، عرضه و تقاضا در بخش مسکن در حال پیدا کردن تعادل جدید است.
اردیبهشت ماه 96
ایرج رهبر عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان علی‌رغم اینکه دولت یازدهم تسهیلات مسکن را افزایش داده است اما قدرت خرید متقاضیان ترمیم نشده است.
فروردین ماه 96
حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی سرمایه گذاران در بازار مسکن بهتر است برای ساخت مسکن قشر متوسط را هدف قرار دهند و به تحقق اهداف سیاست های بازار مسکن کمک کنند.
فروردین ماه 96
بیت‌الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن می‌توان این‌طور پیش‌بینی کرد که برجام روی خوشش را به بازار مسکن در سال ۹۶ نشان بدهد و آثار مثبت لغو تحریم‌ها در این سال در بخش ساختمان جلوه کند.
فروردین ماه 96
بهروز ملکی تحلیلگر بازار مسکن نوسانات بازار مسکن کشور، متاثر از ساختار کلان اقتصادی، از مدل خاصی پیروی می‌کند.
فروردین ماه 96
مصطفی قلی خسروی رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک رقیب اصلی بازار مسکن، سود های بالای بانکی است و تا زمانی که سود بانکی کاهش پیدا نکند سرمایه گذاری در بازار مسکن رونق نمی گیرد.
فروردین ماه 96
جمعی از صاحب نظران حوزه مسکن
پیش‌بینی کارشناسان و صاحبنظران حوزهپیش‌بینی کارشناسان و صاحبنظران حوزه مسکن از آینده بازار مسکن مسکن نشان می‌دهد انتخابات سال آینده مقطع حساس و سرنوشت سازی برای بازار مسکن است.
اسفند ماه 95
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معمولا بررسی جدول سینوسی معاملات مسکن در سی‌وچندسال گذشته این مسئله را نشان می‌دهد. تلورانس تغییرات بازار مسکن هر چهار یا پنج سال، یک بار بوده. درحال‌حاضر نیز از سال ٩٢ تاکنون، بازار مسکن در رکود عمیقی به‌سر می‌برد.
اسفند ماه 95
حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه وشهرسازی شواهدی همچون «کاهش نرخ رشد جمعیت» و همچنین «کاهش نرخ رشد مهاجرت به کلانشهرها» نشان می‌دهد به هیچ وجه دوره رونق پیش رو با هجوم تقاضا برای واحدهای مسکونی مواجه نخواهد شد.
اسفند ماه 95
محمد مهدی مافی عضو کانون سراسری انبوه سازان تهران شواهد بازار مسکن نشان می دهد سال آینده حجم معاملات افزایش می یابد که این رونق با افزایش قیمت ها همراه نخواهد بود.
اسفند ماه 95
سیدمحمدصادق الحسینی مشاور و تحلیلگر ارشد در امور سرمایه‌گذاری قیمت مسکن در سال ۹۶ و ۹۷ رشدی در حدود تورم یا کمتر از آن خواهد داشت، تاکید کرد: مسکن بازار جذابی برای سرمایه‌گذاری در دو سال آتی نیست.
اسفند ماه 95
حسام عقبایی رییس اتحادیه املاک تهران بازار مسکن تا پایان اسفند از رکود خارج خواهد شد و سیر صعودی معاملات تهران به شهرهای دیگر هم انتقال خواهد یافت.
بهمن ماه 95
حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه وشهرسازی رشد مثبت بخش مسکن مشروط به جهت‌دهی اقدامات برای تامین نیاز مسکن خانه‌اولی‌ها، ساکنان بافت‌فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، نیاز روستاییان و همچنین مخاطبان مسکن اجتماعی (دو دهک اول)، حاصل خواهد شد.
بهمن ماه 95
مصطفی قلی خسروی رئیس سابق اتحادیه صنف مشاوران املاک بانک ها تمایل دارند تا با بدهکاران خود مدارا کنند تا به سود بیشتری دست یابند. در حالی که منابع بانکی که به صورت معوقه وجود دارد و بخشی از آن مختص به مسکن است اگر بازگشت کند چرخه اقتصاد هم به گردش در می آید.
بهمن ماه 95
محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن تا اوایل سال آینده برنامه‌ای برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به‌خصوص تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم (وام خانه‌اولی‌ها)نداریم اما با این حال، بررسی نهایی یک پیشنهاد بانک مسکن در شورای پول و اعتبار برای تصویب «مدل ترکیبی تسهیلات خرید مسکن» ادامه دارد.
بهمن ماه 95
بیت اله ستاریان کارشناس مسکن بازار مسکن اولین بازاری است که شاهد رونق خواهد بود و ظرف ۶ ماه آینده وضعیت بازار بهبود می‌یابد.
دی ماه 95
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران پیش بینی نمی کنم که تا پایان سال در بخش مسکن شاهد اتفاق خاصی باشیم. قیمت ها هم در مسکن در این بازه زمانی تا پایان سال افزایشی را تجربه نخواهند کرد.
دی ماه 95
سیامک قاسمی کارشناس اقتصادی رشد قیمت مسکن در بهترین حالت در سال آینده برابر با نرخ تورم خواهد بود و این نکته بیانگر آن است که حرکت بازار در این مرز تورمى احتمال ایجاد یک موج فزاینده قیمت مسکن همانند سالهاى ٨۶ یا ٩١ را به شدت کاهش مى دهد
دی ماه 95
عباس زینعلی کارشناس مسکن برای تحرک‌بخشی به بازار مسکن خیلی از مسائل دیگر باید تحرک پیدا کند که بازار مسکن دچار افزایش قیمت و به تبع آن رونق شود.
دی ماه 95
حسن محتشم رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران افزایش ۴۲ درصدی قیمت تمام شده مسکن آینده بدی را برای مسکن رقم خواهد زد .
آذر ماه 95
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حال حاضر نرخ رشد اقتصادی در بخشهای مختلف کشور از جمله کشاورزی و صنعت افزایش یافته است و حتی در بخش کشاورزی در دوران تحریم نیز، شاهد افزایش نرخ رشد بودیم؛ ضمن اینکه هم اکنون در بخش صنعت نیز نتایج این افزایش نرخ به خوبی مشهود است و امیدواریم جهت‌گیری دولت در موضوع فعال‌کردن بخش مسکن نیز تحقق یابد.
آذر ماه 95
حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هدف این نیست که اگر رونق بخش مسکن را دنبال می‌کنیم؛ یعنی افزایش قیمت رخ دهد تا همه سعی کنند دارایی‌های خود را به ملک ساختمانی تبدیل کنند.
آذر ماه 95
ایرج رهبر عضو انجمن انبوه‌سازان می توان انتظار داشت که سال آینده بازار کمی از رکود خارج شود،اما تاکنون اتفاق خاصی در این رابطه رخ نداد که بتوانیم امیدی داشته باشیم.
آذر ماه 95
علی نعمت چهاردولی کارشناس مسکن دولت با در اختیار گذاشتن تسهیلات مناسب و ارزان به متقاضیان موجب تحریک ساخت و ساز خواهد شد.
آبان ماه 95
محمدمهدی مافی کارشناس مسکن هم اکنون شرایط برای رونق بخش مسکن فراهم شده است. دولت در ۳.۵ سال گذشته تا حدودی توانست بر رکود غلبه و تورم را کنترل کند.
آبان ماه 95
حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه وشهرسازی برای واحدهای تجاری پیش‌بینی می‌کنم قیمت‌‌ها نزولی باشد و برای مسکن گرانقیمت هم در سال آینده افزایش قیمتی در حد تورم نیز نخواهد بود
آبان ماه 95
مرتضی ایمانی راد رئیس موسسه مطالعات اقتصادی افزایش قیمت زمین و ساختمان در سال ٩۶ شدت مى گیرد و احتمال اینکه نرخ تورم را پشت سربگذارد، زیاد است.
آبان ماه 95
فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های صنعت ساختمان و همچنین افزایش نرخ تعرفه سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات در حوزه مسکن، همچنان قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.
مهر ماه 95
مهدی روانشادنیا عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران برای تحریک بازار دولت باید سه اقدام انجام دهد و در صورتی که این کارها همزمان انجام شود، جهشی در ساختمان سازی مسکن در یک سال آینده و به تبع آن رشد اقتصادی خواهیم داشت.
مهر ماه 95
علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با توجه به شرایط خاص حاکم بر بازار مسکن از جمله کم‌کشش بودن عرضه مسکن در کوتاه‌مدت و وجود تقاضای سوداگرانه مسکن، متغیرهای اصلی این بازار شامل قیمت، حجم معاملات وسرمایه‌گذاری، در عموم کشورها از نوسانات نسبتاً بالایی برخوردار است.
مهر ماه 95
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران در شش ماه دوم، بازار مسکن بهتری خواهیم داشت و به طور یقین روند صعودی معاملات مسکن شهر تهران در سطح کشور نیز اثرگذار خواهد بود
شهریور ماه 95
شهریار شقاقی کارشناس مسکن بسیاری از متقاضیان بالقوه بازار مسکن به دلیل این احتمال که سیاست‌های حوزه مسکن دولت بعدی با سیاست‌های فعلی تفاوت زیادی داشته باشد تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده منتظر می‌مانند.
شهریور ماه 95
کاظم دوست‌حسینی کارشناس بازار پولی و مالی احتمال داده می‌شود ایجاد صندوق‌های پس انداز مسکن، سرمایه مردمی را به هدف سرمایه گذاری در صندوق‌های مسکن از بانک‌ها خارج کند و در نهایت این تصمیم به بازار مسکن کمک قابل توجهی داشته باشد.
شهریور ماه 95
فردین یزدانی مدیر علمی طرح جامع مسکن باتوجه به وضعیت بازار مسکن در شش ماهه ابتدایی سال به نظر می رسد که در نیمه دوم سال ۹۵، ‌ بازار با ثبات اما رو به پیشرفتی را تجربه کنیم و شاهد وارد آمدن شوک جدیدی به بازار نخواهیم بود.
شهریور ماه 95
حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در صورت ادامه کنترل تورم عمومی، می‌توان امیدوار بود دیگر شاهد جهش قیمتی در بازار مسکن در سال‌های آتی نباشیم.
مرداد ماه 95
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران اصلی‌ترین بخش مسکن مدیریت زمین است. به نظر من با مدیریت زمین می‌توانیم سهم قیمت مسکن را کاهش دهیم.
مرداد ماه 95
مصطفی قلی‌ خسروی رئیس سابق اتحادیه صنف مشاوران املاک از نیمه دوم امسال می توان شاهد آغاز خروج از رکود در بازار مسکن بود.
مرداد ماه 95
محمد امیرزاده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران کاهش نرخ سود بانکی در حوزه ساخت و خرید و فروش مسکن باعث رونق می شود و توان خرید افزایش پیدا خواهد کرد
مرداد ماه 95
بیت‌الله ستاریان کارشناس مسکن به طور کلی طرح پیش‌فروش بازار مسکن بسیار مفید و مثبت است.
مرداد ماه 95
علی چگینی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ بهره بانکی به همراه امکان بهبود شرایط اقتصادی ناشی از رفع برخی از تحریم‌های بین‌المللی در ادامه سال جاری، منجر به ایجاد تحرک بیشتر در کل اقتصاد و بخش مسکن شود
مرداد ماه 95
20 صاحب‌نظر و کارشناس بخش مسکن
نود و پنج درصد آرا بروز رونق در معاملات تا پایان تابستان را نشان می دهد.
مرداد ماه 95
مصطفی قلی‌ خسروی رئیس سابق اتحادیه صنف مشاوران املاک ورود به بخش های جدید بخش مسکن می تواند فضای کنونی بنگاه های املاک را رونق ببخشد.
تیر ماه 95
حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه وشهرسازی بررسی چشم انداز میان مدت بازار مسکن
تیر ماه 95
شاپور قلیچ‌خانی رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان پیش‌بینی‌ها درخصوص رونق ساخت و سازها به لحاظ مکانیسم کلی اقتصاد کشور
تیر ماه 95
علی کمالی مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس مقایسه شاخص های تعیین کننده بازار مسکن نشان دهنده حرکت بازار مسکن به سمت بهبودی است.
تیر ماه 95
محمد کوثری تحلیلگر بازار مسکن بررسی تأثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن
تیر ماه 95
حسام عقبایی رئیس اتحادیه فروشندگان مسکن بازار مسکن در حال خروج از فاز اول رکود است و به سمتی می‌رود که دوران پیش رونق به دوران رونق تبدیل شود.
تیر ماه 95
علی چگینی مدیرکل دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن افزایش قیمت در بازار مسکن در سال جاری و به خصوص در فصل تابستان چشمگیر می باشد.
تیر ماه 95
حسام عقبایی رئیس اتحادیه فروشندگان مسکن با توجه به تسهیلاتی که به بخش مسکن اختصاص داده شده ،در ماه های آینده علی الخصوص پس از ماه مبارک رمضان شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.
دی ماه 94
سعید غفرانی رئیس سابق سازمان نظام مهندسی بخش مسکن حداقل تا نیمه دوم سال 95 در رکود باقی خواهد ماند.
دی ماه 94
حسام عقبایی رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تا پایان سال 94 مسکن ثبات دارد و از خرداد و تیر 95 رونق به بازار مسکن باز می گردد.
دی ماه 94
سلمان خادم المله مدرس دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه مسکن تا یکسال آینده گران نمی شود.در حال حاضر افزایش قیمت رکود مسکن را تشدید می کند.
دی ماه 94
محمد عدالتخواه کارشناس بازار مسکن قیمت ها باز هم کاهش پیدا می کنند و برای خروج این ش از رکود باید قیمت ها بیشتر کاهش یابد.
آذر ماه 94
حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به دلیل ثبات طولانی مدت قیمت ها، اکنون زمان مناسب برای خرید مسکن است.
 


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 47