این کتاب، ویرایش سوم از استاندارد
مدیریت طرح می باشد که آخرین تغییرات و اصلاحات مربوط به مفاهیم این حوزه
تخصصی را جهت مدیریت مناسب طرح ها و دستیابی به اهداف و منافع سازمانی
منعکس نموده است. مدیریت طرح، کاربرد دانش،
مهارت ها، ابزارها و تکنیک ها در یک طرح است تا نیازها و الزامات طرح تامین
شده و همچنین منافع و کنترلی حاصل شود که از طریق مدیریت تکتک اجزای طرح
قابل دستیابی نیست. مدیریت طرح، همسو نمودن چندین جزء را برای دستیابی به
اهداف طرح در بر می گیرد و این امکان را برای طرح فراهم می کند تا هزینه،
زمان و تلاشی بهینه یا یکپارچه داشته باشد. .اجزای
تشکیلدهنده طرح از طریق یک پیامد مشترک یا تحویل مجموعه ای از منافع، با
یکدیگر مرتبط می شوند که اغلب اهمیت استراتژیکی برای سازمان حامی طرح دارد. این
استاندارد بیان می دارد که چگونه استراتژی سازمانی پایه ای برای مدیریت
طرح و پورتفولیو ایجاد می نماید. استاندارد، اطلاعاتی را در خصوص مدیریت
طرح ارائه می دهد که عموماً به عنوان "راهکار مناسب" در بیشتر طرح ها و
زمان ها شناخته می شود یا به بیان دیگر مورد "پذیرش عام" قرار می گیرد.